Dublin: dag 1

Denna otroligt vackra skapelse, av mina vänner döpt till Das Kaninchen, är belägen en bit ifrån deras lägenhet. Den är ful, jättestor och bara väldigt konstig. Man funderar ju över vad som pågick i skaparens huvud när han bestämde sig för att göra en jätte-kanin.

Bestie i väntan på bussen till stan.
Godaste glassen!

Jag var så lycklig över att hitta Starbucks. Kaffet var dock sådär...

Monument of Light kallas den där enormt höga spiran. Det är enligt min fenomenala guide en utmärkt vägvisare efter en utekväll.

Avslutade första dagen med en illgrön drink på ett hotell tillsammans med massa trevligt folk.

Första dagen i Dublin alltså! Jag lyfte från Rygge kl 10 och landade ungefär 11:25 lokal tid. Åt lunch på McDonald's innan vi åkte hem till bestie där jag började med att diska... (jag erbjöd mig att göra det dock, lovar). Sen drog vi ut på stan som ni då ser bilder från.

Jag är på jobbet just nu så detta är förinställt, men slutar kl 14 så jag uppdaterar mer då.
0 kommentarer