Giltig frånvaro


Mina macarons som jag bakade förra veckan. Finare än första gången jag bakade såna här, dock är jag inte helt nöjd än.

Pigg och glad på väg mot Uddevalla!
Knäppte en snabb bild på Jonas Gardell innan jag åkte hemåt.

Under min löptur i tisdags så mådde jag ett tag så illa att jag var tvungen att sätta mig ner. Här fastnade jag. Självklart var jag tvungen att ta kort på det.
Jag har inte kollat Facebook på många dagar. 13 notifikationer belönas man med då. Orkar inte kolla.

Gårdagens bakning resulterade i blåbärs-, hallon-, choklad- och lemon curd-cake pops, överdragna med mörk choklad.

SVT1 visade bästa filmen på TV igår eftermiddag. Konstigt dock att höra Simba, Scar och alla de andra prata engelska...

För en vecka sedan var allt toppen; solen sken, jag var på Jonas Gardell Stand-up och jag bakade finfina macarons. Men när jag kom hem från jobbet i söndags fick jag världens migränanfall som höll i sig t.o.m. måndag. På tisdagen drabbades jag av magsjuka som var ungefär 10 gånger värre på onsdagen då jag även hade feber och detta stod jag ut med i ett par dagar. Migrän, magsjuka och feber - anledningarna till att jag inte har bloggat på en vecka (oh my).

Igår bakade min lillebror och jag cake pops som blev helt okej bra. På kvällen kollade jag på Let's Dance (heja Erik, Maria och Oscar!) samtidigt som jag bokade flygbiljetter till Dublin! Ska äntligen få hälsa på min fina fina vän och fru som flyttade dit i september förra året. Det ska bli otroligt kul att få se hur hon ("de" ska jag egentligen säga, hon bor där med sin kusin) har det där borta, att få se något nytt och att få komma iväg från kalla Sverige (hallå våren, vart tog du vägen?)! Den 23 april bär det av och nu håller jag tummen för att ingen vulkan ska få för sig att belöna mig med ett vulkanutbrott, vilket det tydligen finns risk för (kan det vara därför flygbiljetterna var så billiga?)...

Idag har det varit full rulle hela dagen. Vaknade kl 6 av nån anledning men låg kvar i sängen i några timmar, sen åkte vi iväg och shoppade billighetsprylar (en rosaglittrig anteckningsbok blev min, den är så fin) och så blev det en sväng till Tavlebord där det inhandlades lite delikatesser till kvällens påskmiddag. Väl hemma hjälpte jag pappa med veden och jag lyckades klyva mitt första vedträ helt själv! Jag är så sjukt stolt över detta, ni anar inte. Lyckades även klämma in en löptur och påskäggsjakt innan middagen. 

Nu ska jag ignorera de där 13 notifikationerna lite till tänkte jag, de har blivit ignorerade i några dagar redan sådå klarar de av några dagar till. Visst?
1 kommentar
Monika/Lovisa Johansson

Yeeeeey!! :D Det kommer bli så kul!
Och nej, ingen vulkan får få något utbrott. Då blir jag ledsen.. Och då kan inte jag komma hem heller :o

Fina bilder! :)