WEEKEND

 
Jag har verkligen haft en perfekt helg. Började med att ta en sväng till Svenska mässan för att snacka med olika universitet från hela Sverige för att se om jag kanske kunde bli lite klarare i vad jag vill bli när jag blir stor. Det hjälpte inte så mycket, tyvärr. Mysigt var det dock och jag fick med mig godis, en mössa och en mobilladdare (som jag gav bort till pojkvännen). På eftermiddagen åkte jag vidare till Frölunda för att krama och pussa lite på finaste killen jag vet, och vi avslutade kvällen med att äta räkor och kolla på Idol. 
 
På lördagen gick vi på bio, vi såg Interstellar som är den absolut bästa film jag någonsin har sett (detta var andra gången jag såg den på bio, det säger väl en hel del), vilket även han tyckte. Efteråt skulle vi egentligen gått på Jul på Liseberg men vädret var inte det bästa, dessutom vill jag egentligen inte gå dit när känner cirka noll julstämning överhuvudtaget, så vi hoppade det och drog till Lilla London på Avenyn och åt middag istället. Svindyrt men gott och vi hade en fantastiskt mysig kväll, bara han och jag. Ingen av oss var direkt sugen på att åka hemåt igen så vi drog till nån pub på Kungsgatan där stämningen var på topp bland gästerna som var ungefär 50 år gamla. Inte särskilt kul för två 20-åringar direkt så vi tog oss till Andra Lång och Ölstugan Tullen. Efter en supergod cider och en helt vidrig öl bestämde vi oss för att dra oss hemåt. Vi promenerade upp för backen vid Oscar Fredriks kyrka, en backe som jag spang i på Midnattsloppet och som var nära på att ta knäcken på mig. Att gå upp för den var jäkligt jobbigt också kan jag tala om. Väl hemma kollade vi på film innan vi slutligen gick och lade oss. 
 
Söndagen blev i vanlig ordning en seg dag. Han sov till cirka kl 13 och då åt vi frukost och kollade på filmen Inception (samma regissör som till Interstellar). Sen var det dags att åka hem. Det kändes inte riktigt lika jobbigt den här gången som tidigare, troligen för att jag vet att det inte dröjer länge tills vi ses nästa gång. Jag åker dit på torsdag eller fredag igen för att fira hans födelsedag på ett storslaget sätt. Dessutom kommer Kenza till Göteborg då, visste ni det? Tänkte svänga förbi Glitter i Nordstan en snabbis på fredagen för att få en skymt av henne, haha. 
 
Nä, nu ska jag lägga mig och läsa en stund innan jag somnar. Godnatt!
0 kommentarer