MY BEAUTY ROUTINE

 
MORGON + EFTERMIDDAG
På morgonen låter jag mitt ansikte få vakna till försiktigt. Jag tvättar med Emma S. Cleansing Facial Wash och tar sedan ansiktsvattnet Formula 10.0.6 So Totally Clean Original Formula på en bomullsrondell och drar över ansikte och hals. Slutligen återfuktar jag med Peter Thomas Roth Ultra-Lite Oil-Free Moisturizer, en gel som inte lämnar något kladd efter sig överhuvudtaget. 
 
Jag gör likadant framåt eftermiddagen igen, då mitt ansikte har hunnit bli ganska blankt. 
 
 
KVÄLL
På kvällen använder jag min mirakelprodukt - en Clarisonic Mia 2! Vad gjorde jag egentligen innan jag hade denna i min ägo? Den är så bra. Jag har haft ganska oren hy men den här makapären har faktiskt gjort min hy mycket klarare, så två tummar upp för den! 
Som cleanser till min Clarisonic använder jag för tillfället den lilla prov-cleanser som jag fick med när jag köpte den, nämligen Refreshing Gel Cleanser. Använder ansiktsvattnet Formula 10.0.6 So Totally Clean Original Formula igen och avslutar med Nivea Daily Essentials Mattifying Day Cream
 
 
ÖVRIGT
En gång i veckan, lite när jag kommer ihåg det, använder jag en mud mask som drar upp all skit ur porerna, min favorit är Formula 10.0.6 No Time to Shine Oil-Absorbing Mud Mask. En gång per vecka peelar jag även ansiktet, då använder jag en kemisk peeling - Emma S. Ageless Enzyme Peel. Om jag har mycket smink runt ögonen så använder jag mig av Emma S. Eye Make-Up Remover för att ta bort det. 
0 kommentarer