SÖNDAG

Hallå hörrni. Hoppas ni haft en skön söndagskväll? Det har faktiskt jag. Jag jobbade 15:15-22 men det gick faktiskt över förväntan, allt gick smidigt trots att det kom ett larm alldeles innan rasten. Sånt som händer. 
 
Hela veckan så har jag varit arg. Alltså riktigt förbannad, inte över något särskilt, jag har bara varit riktigt arg. Idag släppte det. Tänkte inte så mycket på det, inte mer än att jag tyckte det var skönt att för en gångs skull vara glad. Det var när jag kom hem från jobbet nu som jag och mamma pratade lite om det. Jag förklarade nämligen att mitt exem i örat har varit överjävligt i veckan och jag förstod inte varför, varpå min mamma säger: "men tror du inte att det är för att du är stressad över att jobba helgen då?". Och visst är det så. 

Helgerna på jobbet är egentligen jättemysiga men för min del så är det ett rent helvete. Först tänkte jag att det nog beror på att jag bara kan träffa killen på helger, men ärligt talat är det nog mer så att jag är avundsjuk på honom (och andra också såklart) för att han är ledig varenda helg men inte jag. Jag vill inte jobba helger överhuvudtaget, har nog aldrig velat göra det, vilket är anledningen till att ett jobb inom vården egentligen inte passar mig. 

Jag behöver fasta tider, rutiner, för att må bra och det har jag inte nu. Och jag hatar det. Att jobba måndag till fredag, 8-17 eller så, det är vad som hade passat mig bäst. Att ha fasta tider för mat, jobb och sömn hade jag mått toppenbra av. Det är väl kanske inte så svårt att åstadkomma nu heller, men är jag ledig så sover jag gärna en stund extra vilket då innebär att jag skjuter på alla måltider och det är egentligen det värsta jag kan göra mot mig själv och mot folk i min närhet, då mitt humör sjunker i botten om jag inte får i mig tillräckligt med mat under dagen. 

Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här inlägget, det är väl snarare för min egen skull som jag har skrivit det. Lite för att påminna mig själv om varför jag inte vill jobba inom vården hela mitt liv och för att jag ska komma ihåg det nästa gång jag jobbar helg, att jag faktiskt blir stressad över det och att jag inte behöver få ångest över att jag är så arg om det händer igen. 

Nu ska jag sova tänkte jag. Godnatt!
0 kommentarer