MATTIPS

 
Att laga mat är verkligen inte min grej, jag är sällan tillräckligt inspirerad för att ställa mig vid spisen och koka ihop något. Ibland händer det dock, som häromdagen då jag kokade bönpasta och slängde ihop en tomatsås med quornfärs och spenat. Det var otroligt gott så jag tänkte att jag delar med mig av hur jag gjorde (på ett ungefär, jag har inga exakta mått). 

INGREDIENSER:
- Bönpasta
- Quornfärs
- Krossade tomater
- Vitlöksklyfta
- Spenat (färsk eller frusen spelar ingen roll)
- Sambal Oelek (eller röd currypasta)
- Salt, peppar, basilika, oregano

GÖR SÅ HÄR:
Börja med att steka quornfärsen. När den är nästan färdig, pressa över vitlöksklyftan, häll på de krossade tomaterna och sambal oelek och låt koka upp. Lägg i spenaten. Krydda efter eget smak och tycke, jag älskar basilika och öste på med det. Koka sedan pastan enligt instruktionerna och låt såsen puttra på svag värme under tiden. 
 
Det här var första gången jag provade bönpastan och jag säger två tummar upp för den! Mindre kolhydrater och mer protein, helt ekologisk och så går den snabbt att tillaga också. Om man som jag helst undviker pasta pga vetemjölet så är detta ett perfekt alternativ. 
0 kommentarer