FRAMTIDEN

 
Inför varje termin (nästan) brukar jag söka till universitetet, ifall det skulle bli så att jag inte kan/vill jobba. I år är inget undantag förutom den lilla detaljen att jag faktiskt vill plugga nu. Jag har sökt till tre utbildningar, som ni kan se här ovan.
 
Socionom är inte alls det jag vill egentligen, jag sökte den mest för att det är en bred grund och det känns som en utbildning som jag faktiskt kan komma in på, haha. Medie- och kommunikationsvetarprogrammet sökte jag till för några år sedan men då kom jag tyvärr inte in, hoppas på bättre tur denna gång. Butikschefsutbildningen känns egentligen lite för nischad för min smak, jag vill ha en bred utbildning att falla tillbaka på, men denna kan leda till jobb inom inköp och liknande vilket känns intressant, det var lite det som var tanken med en ekonomiutbildning nämligen. Förutom dessa tre program så har jag även sökt till fyra olika kurser som jag hoppas på om det inte blir något med utbildningarna. 
 
Jag var lite sugen på att plugga i Kalmar för några år sedan men av olika anledningar har jag valt att hålla mig i närheten av Göteborg. Jag älskar ju den staden!
1 kommentar
Olivia

Skulle bara vilja passa på att tipsa om en utbildning som heter Service management, med inriktning mot retail. Om du är intresserad av att bli butikschef, men samtidigt få en bred utbildning med lite ekonomi bland annat. Har själv läst mina tre år nu och är supernöjd! Bara ett litet tips :)