SÖNDAG/MÅNDAG

Det är sällan jag är uppe vid den här tiden ska jag erkänna. Eller jag är kanske vaken, men inte så pass så att jag kan skriva blogginlägg haha. Så mycket känslor i kroppen just nu bara så det är svårt att sova. Då är det bra att ha en blogg att diskutera med. 

Hur har er helg varit? Bra, hoppas jag. Det har min varit. I lördags traskade vi runt i Haga, där vi fikade i solskenet tillsammans med en massa fler göteborgare, sen blev det en sväng till Grönsakstorget, Magasinsgatan och Kungsgatan också. Min pojkvän ville spendera onaturligt mycket tid inne i sci-fi-bokhandeln, jag kontrade med en sväng till H&M och Gina Tricot innan vi åt middag. Väl hemma kollade vi på tre filmer; Flashdance, Footloose (från 2011) och The Equalizer. På söndagen hängde vi bara hemma, åt mumsfrukost och spelade kort och jag fick lära mig (urhemliga) korttrick. En supermysig helg verkligen. 

Förutom det här supermysiga som varit, så har helgen också varit rätt tuff. Har haft sån PMS. Jävla humörsvängningar säger jag bara. Håller ni inte med? Det blev nästan löjligt i lördags då jag gick från glad till deppig till glad till deppig till glad till deppig osv osv inom loppet av en timme. Till slut stannade jag på glad i alla fall, tack vare en pizza, men sen brakade det loss på natten när vi skulle sova. Jag var så genomdeppig i ca 15 minuter, sen var allt lugnt igen. Alltså, när man ändå är medveten om vad som försiggår så kan man faktiskt skratta åt det, men just precis då var det inte så himla skoj. 

Men hörni, jag ville mest bara skriva av mig innan jag ska försöka sova. Hörs imorrn istället, natti natti! 
0 kommentarer