Ink

 
Tatueringar är enligt min åsikt ett fint sätt att smycka kroppen - ja, hur konstigt det än kan låta så tycker jag att tatueringar är som smycken, eller en accessoar om en så vill. Jag har själv sex stycken redan. Min första gjorde jag som 18-åring, tre stjärnor på handleden. Den andra dröjde ett tag innan jag gjorde, det var för ungefär tre år sedan, då i form av en pil på sidan av överkroppen, på revbenen. Det är min absoluta favorit då den har en ännu djupare betydelse än mina andra.
 
Mitt senaste alster ser ni här ovan - den är också en favorit. Om ni inte ser det så föreställer den en havsvåg. För mig symboliserar den min kärlek till havet men också en kraft som jag är totalt maktlös emot - lite så som livet är ibland. En får helt enkelt tro på att en kommer klara sig ändå, vad livet än utsätter en för.
2 kommentarer
Ellen

Jag håller helt med! Tatueringar är som smycken, något för att smycka kroppen såklart. Och din våg är verkligen jättefin!

Svar: Tack så hemskt mycket! :)
Emma

ELIN WAHLBERG

åh så himla fin!

Svar: Tusen tack! :)
Emma