Jag är upptagen på söndag

Detta har jag att ägna mig åt när jag kommer hem från Lidköping. Nu vet ni var ni hittar mig på söndag...

Har precis pratat med en familj i New Jersey i nästan en timme, och på söndag ska de ringa igen. Vi får väl se vad det leder till, kanske att jag åker till NJ som au pair. 

Jag älskar ju att berätta om mina dagar oxå, speciellt nu när jag jobbar, så vi kör en quick resume:

Stressade som fan hemma hos Sofia imorse, skulle hinna duscha och packa och käka frukost och städa lite efter mig på ungefär 30 min. Inte omöjligt, men stressigt. Det slutade med att jag köpte med mig frukost till kontoret och så käkade jag där. Mycket trevligt. Sen klagade jag över att jag hade träningsvärk i armarna och ont i fötterna, min packning den här gången var visserligen mindre än sist men ändå jäkligt tung eftersom jag hade datorn med mig. Och fötterna, jag får skylla mig själv då jag valde klackar två dagar i rad, men va fasen - vill man vara fin får man lida pin eller hur? Sen ringde jag lite folk, och så skrattade jag massa för mig själv (jag börjar oroa mig för min mentala hälsa faktiskt.. HUI does that to you) för att allt kändes så jävla hopplöst - register som är så ouppdaterade så att man inte får tag på nån och man istället får spendera massa tid med att leta efter kontaktuppgifter? MYS. Tröstade mig med kaffe som Anders fixade, väldigt gulligt av honom (jag dricker ju kaffe halvt, och Mona har en teori om varför jag börjat dricka kaffe. Not gonna tell you guys though). Blev egentligen lite för mycket socker för mig, men va fan. Jag behövde kicken. 

Sen käkade jag lunch själv med Veckorevyn (det är med ett test i tidningen som really caught my eye, nånting om "signaler man skickar ut som får honom att falla" typ. Lät intressant, jag och Anders diskuterade det i somras så jag tänkte att jag kanske kunde få ett svar på varför vissa saker blev som de blev), jobbade lite till, skrev ett brev till den som är ansvarig för projektet jag har jobbat med nu (det blev ett lååångt brev) och sen hängde jag på stan med Anders ett tag. Rättare sagt tills mitt tåg gick. Hela denna vecka ska jag rapportera till honom om hur det går i Skaraborg tydligen, vet inte riktigt hur seriöst det var men ja får väl göra det då så att han inte blir besviken... Heheh.

På bussen hem sen hade jag så tråkigt så jag lekte lite i Word. Lixom, WORD av alla program. Resultatet ser ni ju ovan. Och några serier har jag t.o.m glömt att skriva med! True Blood t.ex. och även FlashForward som är så sjuuukt bra! Har bara två avsnitt kvar, iiih. Men nu ska jag packa för Skaraborg och sen sova. Har sovit totalt 8 timmar de två senaste dygnen så jag har lite att ta igen. Vi hörs väl på lördag igen, eller söndag, beroende på hur pigg jag är på lördag kväll när jag kommer hem. 

PS. Sorry för de fina röda och gröna strecken på bilden, ni vet ju hur Word är och jag orkade inte ändra det..
PS 2. Sorry oxå för alla engelska ord jag använt bara i det här inlägget, det blir lätt så när man precis pratat med en amerikansk familj.
1 kommentar
monika

Jag lovar, min teori stämmer! :D