Om julen 2011


Pepparkakor
- Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
(Det är väl typ samma sak?)
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge -
Hemma - Borta
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm - Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta gran
Arne Weise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Jag kommer fira med familjen och på kvällen kommer farmor & farfar en stund.

Vad önskar du dig i julklapp?
Faktiskt ingenting, med tanke på att jag åker till USA i januari. Vet dock att jag kommer få nån film eller nåt annat litet.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Tjuren Ferdinand såklart!

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, för det mesta. För ett par år sedan hände det massa grejer på julafton så den var väl inte den optimala julaftonen.

Har du firat jul utomlands någongång?
Nope, alltid i Sverige.

Vilket jullåt är den bästa?
Last Christmas och Do They Know It's Christmas.

Vilken julfilm är den bästa?
The Holiday!

Har du varit Lucia någongång?
Ja, på en julteater i typ fyran eller nåt. Har sen hållt mig ifrån luciatåg fram till nian då jag var tärna.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Okej, mitt minne är typ det sämsta som finns. Jag kommer inte ihåg någon julafton - förutom en. Det var för ett par år sedan då bara allt gick fel. Det hela slutade med att jag spenderade några timmar på akuten i Uddevalla. Ingen jättetrevlig jul direkt...
0 kommentarer