Diary: Onsdag


En bild från när jag hämtade brorsan i eftermiddags. Hästar är allt bra fina. 

Ikväll kollade jag på Sveriges mästerkock, hur bra? Anledningen till detta är inte mitt brinnande intresse för matlagning även om jag nuförtiden faktiskt kan tycka att det är ganska kul, utan pga att jag gillar Per Moberg väldigt mycket mer nu efter att ha sett Inkognito som sändes på TV4 i början av året. Tidigare har jag tyckt att han är rätt läskig men i Inkognito gjorde han väldigt bra ifrån sig och jag kände nu att jag ville se honom som domare i Sveriges mästerkock. Jag gillar honom fortfarande ganska mycket faktiskt. Däremot tycker jag inte om Leif Mannerström! Kommentaren han gav en av deltagarna som sa att han var väldigt nöjd med sin mat var "lite kaxig eller?", som om man inte får vara nöjd med vad man tillagar? Jag blir så trött på svenskars sätt att tycka att man inte ska tro att man är bättre än nån annan. Var stolt över dina kunskaper och det du gör! Det är fasen mycket bättre än att trycka ner sig själv hela tiden. 

Såg oxå en debatt med Jan Björklund och Socialdemokraternas utbildningsansvarige talesman på SVT2 nyss. Debatten handlade om huruvida man ska införa skolplikt även på gymnasiet, vilket S tycker, eller ha det som det är nu med skolplikt till och med år 9, vilket är Folkpartiets åsikt. Jag har aldrig tidigare hållit med Björklund om någonting men efter debatten ikväll måste jag säga att jag står mer på hans sida än den andra debattören. Med det menar jag inte att jag helt plötsligt har blivit en folkpartist, jag lutar fortfarande åt vänstern, men det var ändå roligt att höra att även vår skolminister har åsikter vilka jag håller med om (ni vill inte veta hur ofta jag har svurit över hans påhitt...). Jag ser fram emot valet nästa år, det blir första gången jag röstar "på riktigt". På valdagen 2010 befann jag mig i London och förtidsröstade därför vilket det inte är något fel på, tvärtom, men jag skulle ändå ha velat uppleva den där känslan av att gå in i vallokalen, samla på mig några lappar och gå in i båset för första gången. Även fast jag egentligen inte tror att det är så vidare speciellt. 

I övrigt idag så har det inte hänt mycket. Jag tog ett steg i rätt riktning och ringde ett par samtal som kan underlätta för mig inom den närmsta framtiden, även fast det inte gick som planerat. Sen slösurfade jag resten av dagen innan jag hämtade hem lillebror från bussen och bråkade med honom över läxorna. Vi blev vänner igen efter ett tag och kollade då på Breaking Dawn pt 1 (stämmer det att nästa film kommer den 3 februari?) och sen lagade jag och pappa middag tillsammans. Sorry för långt inlägg förresten, men ibland får det bli så... Detta är ju ett sätt för mig att skriva av mig och få ut mina aggressioner lixom ;)
0 kommentarer