MIDNATTSLOPPET

Hörrni, Midnattsloppet - vilken grej!! Jag hade så sjukt kul. Jag sprang ihop med min bästis och hennes kompis, fast vi sprang ju var för sig. Helt ärligt så trodde jag inte att jag skulle klara av att springa runt hela banan - jag hade innan hört att den var rätt krävande och jag har ju inte direkt tränat stenhårt den senaste tiden plus att vaden har ömmat sen mitten på veckan. Gissa hur glad jag var efter 5 km och både ben och andning kändes toppen. Sen kom backen vid Masthuggskyrkan och jag kände mig så stark, så stark, och sprang t.o.m. förbi rätt många andra i backen. 

Efter 8 km kom sista och enligt min åsikt den jobbigaste backen, men tack vare grym publik som hejade på så sprang jag även upp där och sen var jag nästan i mål. Spurtade sista biten och sprang in på 1:00:58, en tid som jag är otroligt nöjd med. Det är personbästa! Efter loppet firade jag och killen med middag på McDonalds, haha. Jag tyckte att jag var värd det. 

När jag började springa så sa jag att mitt mål skulle bli att springa en mil på en timme, vilket jag nästan lyckats med nu ju. Det känns fantastiskt. Nästa mål blir att springa milen på 50 minuter - och såklart Midnattsloppet nästa år också!
0 kommentarer