VARDAGSSMINK

 
Till vardags (nu snackar jag "vardag" som i att jag ska iväg på nåt lite roligare än jobb, till jobbet sminkar jag mig knappt alls) sminkar jag mig väldigt lite, det jag lägger mest krut på är ögonfransarna som brukar bli lite längre och lite svartare än normalt. 
 
Som bas använder jag min Benefit Cosmetics Big Easy BB-Cream över hela ansiktet och ner på halsen. Till ögonen använder jag mig av ögonskuggspaletten Flawless Eyeshadow från ELF, den ljusaste ögonskuggan lägger jag ända upp till ögonbrynet, den näst ljusaste lägger jag i globlinjen för att skapa lite djup. I inre ögonvrån målar jag lite lätt med H&M Eyepen i färgen Beige för att skapa en illusion av piggare ögon. Även den vita kajalen, som jag lägger i nedre vattenlinjen, ger den effekten (även denna kommer från H&M). På övre vattenlinjen målar jag med en svart kajal från IsaDora och jag försöker även måla på fransrötterna, detta för att ögonfransarna ska se fylligare ut och för att markera ögat lite extra. Slutligen böjer jag till ögonfransarna i tre steg (längst in, på mitten, längst ut) och sen målar jag två lager med L'Oréal Paris Volume Million Lashes i svart. Det absolut sista jag gör är att forma mina bryn med H&M Eyebrow Fix
0 kommentarer