Budapest dag 4

Vår fjärde och sista dag i Budapest blev en lugn dag. Vi checkade ut från hotellet kl 11 och gick då till New York Café vilket är ett helt underbart ställe. Det kallas till och med för världens vackraste café vilket jag definitivt håller med om! Jämfört med andra Budapest-ställen är det ganska dyrt men med svenska mått mätt är det relativt likt en vanlig restaurang. Vi beställde in en New York and Hungarian Cake Selection vilket var tre New York-inspirerade och tre ungerska bakverk, två cappuccinos och två glas vatten. Senare beställde vi även in två New York, alltså någon champagne-drink av något slag. Gott! Efter ett par timmar där var vi tvungna att äta lunch och valet föll ännu en gång på langos. På vägen tillbaka till hotellet hittade jag även ett underbart rosa hus som jag ville flytta in i haha. Våra flyg blev försenade och när vi väl landade i Sverige var vi helt slut och somnade snabbt hemma.
 
Summa summarum så kan jag säga att vi först inte gillade Budapest särskilt mycket men staden växte på oss och vi gillade Budapest väldigt mycket när vi skulle lämna staden. Det är långt ifrån min favoritstad i Europa men definitivt värt ett besök om man vill leva billigt men bra.
0 kommentarer